Eusebiu Alexandrescu

Mesajul Primarului

 În calitate de primar al comunei Solonț, adresez un sincer bun venit tuturor celor ce aţi accesat acest site, în numele comunităţii acestei comune, administraţiei publice locale şi al meu personal.
              Ne dorim ca pe această cale să venim în sprijinul cetăţenilor, oferindu-le dreptul la informaţia produsă şi gestionată de administraţia publică locală şi în acelaşi timp să fim o fereastră deschisă permanent tuturor celor ce vor să ne cunoască comuna şi pe noi.
             Mulţumesc în numele locuitorilor, vizitatorilor din ţară şi străinătate, pentru că aţi avut curiozitatea şi dorinţa de a afla cât mai multe despre noi, gândindu-vă poate că veţi descoperi oportunităţi de afaceri de orice natură, să sperăm că vă vor îndemna să investiţi în comuna noastră, asigurându-vă cu responsabilitate de existenţa unei administraţii publice locale deschise şi transparente.
               Cu siguranţă în urma informaţiilor primite, veţi găsi măcar un lucru care vă va capta atenţia şi dorinţa de a cunoaşte pe viu frumuseţea unică a acestor meleaguri, oamenii prietenoşi, ospitalieri şi farmecul unei comune primitoare.

Program de audiență

Zi Orar
Luni 08:00 – 14:00
  • CV

    Numele: ALEXANDRESCU

    Adresă domiciliu: sat Cucuieți,  comuna Solonţ, judeţul Bacău, cod 607581

    Telefon: 0234387701

    Prenumele: EUSEBIU

    Data naşterii: 10.12.1974

    Starea civilă: căsătorit

    II OBIECTIV

               Oferirea de servicii publice de calitate în domeniul administratie publice locale.

    III EDUCAŢIE

    Instituţie : Universitatea “SPIRU HARET”

    Perioada :Octombrie 2007 – iulie 2010
    Diplomă de studii : FACULTATEA ADMINISTRATIE PUBLICĂ

    SCOALA DE STUDII COMERCIALE BACAU
    TEHNICIAN SILVIC

    Perioada : octombrie 2008 – iunie 2009

    Instituţie: Liceul GRIGORE COBĂLCESCU MOINEȘTI

    Perioada: septembrie 1988 – iunie 1993

    IV EXPERIENŢĂ PROFESIONALĂ

    S.C. FORAJ GHELINȚA
    Funcţia deţinută: Dispecer

    Perioada: 1995 – 1997
    Fişa Postului: dispecer, conducător auto

    P.F. ALEXANDRESCU EUSEBIU
    Funcţia deţinută: Administrator

    Perioada: 1999 – 2004
    Fişa Postului: Administrator, transport rutier mărfuri

    Instituţie: CONSILIUL LOCAL SOLONŢ, Bacău
    Funcţia deţinută: Viceprimar

    Perioada: 2004 – 2008 
    Fişa Postului: Viceprimar

    Instituţie: CONSILIUL LOCAL SOLONŢ, Bacău
    Funcţia deţinută: Consilier local

    Perioada: 2008 – 2012 
    Fişa Postului: Consilier Local

    SC ADRECRIN SRL
    Funcţia deţinută: Director

    2009 – 2011
    Fişa Postului: Director

    Instituţie: DIRECȚIA SILVICĂBACĂU

    2011 – 2012
    Fişa Postului: Pădurar

      V CUNOŞTINŢE DE LIMBI STRĂINE

    LIMBA STRĂINĂ

    VORBIT

    SCRIS

    CITIT

    GREACĂ

    BINE

    BINE

    BINE

    FRANCEZĂ

    BINE

    BINE

    BINE

      VI  ALTE DATE

    • Stare medicală bună
    • Fără probleme cu cazierul judiciar
    • Permis de conducere categoria B, C din anul 1996

       VII CALITĂŢI PERSONALE

    • Comunicare interpersonală bună,
    • Spirit de echipă,
    • Capacitate de lucru prelungit şi în condiţii de stres,
    • Creativitate, capacitate de a lua decizii şi capacitate de coordonare,
    • Aptitudini de comunicare interpersonală,
    • Rezistenţă la efort intelectual,

    Capacitate de analiză, organizare, responsabilitate, spirit intuitiv, negociere.

  • Atribuțiile primarului

    Articolul 155 – Codul Administrativ

    (1) Primarul îndeplineşte următoarele categorii principale de atribuţii:

    • a) atribuţii exercitate în calitate de reprezentant al statului, în condiţiile legii;
    • b) atribuţii referitoare la relaţia cu consiliul local;
    • c) atribuţii referitoare la bugetul local al unităţii administrativ-teritoriale;
    • d) atribuţii privind serviciile publice asigurate cetăţenilor, de interes local;
    • e) alte atribuţii stabilite prin lege.

    (2) În temeiul alin. (1) lit. a), primarul:

    • a) îndeplineşte funcţia de ofiţer de stare civilă şi de autoritate tutelară şi asigură funcţionarea serviciilor publice locale de profil;
    • b) îndeplineşte atribuţii privind organizarea şi desfăşurarea alegerilor, referendumului şi a recensământului;
    • c) îndeplineşte alte atribuţii stabilite prin lege.

    (3) În exercitarea atribuţiilor prevăzute la alin. (1) lit. b), primarul:

    • a) prezintă consiliului local, în primul trimestru al anului, un raport anual privind starea economică, socială şi de mediu a unităţii administrativ-teritoriale, care se publică pe pagina de internet a unităţii administrativ-teritoriale în condiţiile legii;
    • b) participă la şedinţele consiliului local şi dispune măsurile necesare pentru pregătirea şi desfăşurarea în bune condiţii a acestora;
    • c) prezintă, la solicitarea consiliului local, alte rapoarte şi informări;
    • d) elaborează, în urma consultărilor publice, proiectele de strategii privind starea economică, socială şi de mediu a unităţii administrativ-teritoriale, le publică pe site-ul unităţii administrativ-teritoriale şi le supune aprobării consiliului local.

    (4) În exercitarea atribuţiilor prevăzute la alin. (1) lit. c), primarul:

    • a) exercită funcţia de ordonator principal de credite;
    • b) întocmeşte proiectul bugetului unităţii administrativ-teritoriale şi contul de încheiere a exerciţiului bugetar şi le supune spre aprobare consiliului local, în condiţiile şi la termenele prevăzute de lege;
    • c) prezintă consiliului local informări periodice privind execuţia bugetară, în condiţiile legii;
    • d) iniţiază, în condiţiile legii, negocieri pentru contractarea de împrumuturi şi emiterea de titluri de valoare în numele unităţii administrativ-teritoriale;
    • e) verifică, prin compartimentele de specialitate, corecta înregistrare fiscală a contribuabililor la organul fiscal teritorial, atât a sediului social principal, cât şi a sediului secundar.

    (5) În exercitarea atribuţiilor prevăzute la alin. (1) lit. d), primarul:

    • a) coordonează realizarea serviciilor publice de interes local, prin intermediul aparatului de specialitate sau prin intermediul organismelor prestatoare de servicii publice şi de utilitate publică de interes local;
    • b) ia măsuri pentru prevenirea şi, după caz, gestionarea situaţiilor de urgenţă;
    • c) ia măsuri pentru organizarea executării şi executarea în concret a activităţilor din domeniile prevăzute la art. 129 alin. (6) şi (7);
    • d) ia măsuri pentru asigurarea inventarierii, evidenţei statistice, inspecţiei şi controlului furnizării serviciilor publice de interes local prevăzute la art. 129 alin. (6) şi (7), precum şi a bunurilor din patrimoniul public şi privat al unităţii administrativ-teritoriale;
    • e) numeşte, sancţionează şi dispune suspendarea, modificarea şi încetarea raporturilor de serviciu sau, după caz, a raporturilor de muncă, în condiţiile legii, pentru personalul din cadrul aparatului de specialitate, precum şi pentru conducătorii instituţiilor şi serviciilor publice de interes local;
    • f) asigură elaborarea planurilor urbanistice prevăzute de lege, le supune aprobării consiliului local şi acţionează pentru respectarea prevederilor acestora;
    • g) emite avizele, acordurile şi autorizaţiile date în competenţa sa prin lege şi alte acte normative, ulterior verificării şi certificării de către compartimentele de specialitate din punctul de vedere al regularităţii, legalităţii şi de îndeplinire a cerinţelor tehnice;
    • h) asigură realizarea lucrărilor şi ia măsurile necesare conformării cu prevederile angajamentelor asumate în procesul de integrare europeană în domeniul protecţiei mediului şi gospodăririi apelor pentru serviciile furnizate cetăţenilor.

    (6) Primarul desemnează funcţionarii publici anume împuterniciţi să ducă la îndeplinire obligaţiile privind comunicarea citaţiilor şi a altor acte de procedură, în condiţiile Legii nr. 135/2010, cu modificările şi completările ulterioare.

    (7) Pentru exercitarea corespunzătoare a atribuţiilor sale, primarul colaborează cu serviciile publice deconcentrate ale ministerelor şi ale celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale din unităţile administrativ-teritoriale, precum şi cu autorităţile administraţiei publice locale şi judeţene.

    (8) Numirea conducătorilor instituţiilor publice de interes local, respectiv ai serviciilor publice de interes local se face pe baza concursului sau examenului organizat potrivit procedurilor şi criteriilor aprobate de consiliul local la propunerea primarului, în condiţiile părţii a VI-a titlul II capitolul VI sau titlul III capitolul IV, după caz.

    Articolul 156 – Atribuţiile primarului în calitate de reprezentant al statului

    (1) În exercitarea atribuţiilor de autoritate tutelară şi de ofiţer de stare civilă, a sarcinilor ce îi revin din actele normative privitoare la recensământ, la organizarea şi desfăşurarea alegerilor, la luarea măsurilor de protecţie civilă, precum şi a altor atribuţii stabilite prin lege, primarul acţionează şi ca reprezentant al statului în comuna, în oraşul sau în municipiul în care a fost ales.

    (2) În această calitate, primarul poate solicita prefectului, în condiţiile legii, sprijinul conducătorilor serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor şi ale celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale din unităţile administrativ-teritoriale, dacă sarcinile ce îi revin nu pot fi rezolvate prin aparatul de specialitate.